"Pasaż Róży" w Łodzi!

Dziś przygotowałam post o bardzo ciekawym miejscu w Łodzi. Jest to ulica Piotrowska, na której znajdują się ładne kamienice i rzeźby, przy których można robić sobie zdjęcia. Moją uwagę jednak przykuło jedno z najbardziej wyjątkowych miejsc w Łodzi, czyli ulica Piotrkowska 3. Można by powiedzieć, że znajduje się tam tylko budynek z kawałkami luster, jednak ma on swoją niezwykle wzruszającą historię. "Pasaż Róży" to tytuł projektu zrealizowanego przez miasto Łódź i Joannę Rajkowską, dla jej córeczki chorej na nowotwór obu oczu. Ściany budynku pokryte są kawałkami luster o nieregularnych kształtach, od kwadratów i prostokątów po trójkąty. Głównym celem artystki było zafascynowanie widza samą możliwością widzenia. Przesunięcie się o milimetr powodujące całkowitą zmianę odbicia w lustrzanej mozaice, sprawia, że uświadamiamy sobie jak bardzo zależni jesteśmy od naszego wzroku.
Jest to miejsce, które koniecznie powinieneś odwiedzić będąc w Łodzi.:)










 


7 komentarze

  1. Masz ślicznego, przejrzystego bloga- zakochałam się. Ślicznie piszesz i ładne, kolorystyczne i ciekawe zdjęcia! Zostaje na dłużej. Buziaki, Maja.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawe miejsce, piękne zdjęcia! Będę wpadać częściej ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Rewelacyjne zdjęcia! Łódź jest piękna mimo różnych opinii, tylko czasem piękno nie jest dostrzegane. :)
    Zapraszam do mnie na bloga ;)
    https://wwolnejchwiliblog.wordpress.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Mieszkam w Łodzi. Czesto chcąc odwiedzić pietryne przechodzę ta uliczka. Wole to niz odbijac z legionow przez pl. Wolnosci :D
    Super zdjecia! ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. Piękny budynek <3 Bardzo ładnie wyglądasz :*

    agnesssja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne zdjęcia *.*
    Dawno nie byłam w Łodzi :))
    rilseee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Piotrkowska serce Łodzi :D Uwielbiam! Byłam niestety tylko raz przelotem i żałuję że tak krótko ;/ Mieszkam blisko Łodzi więc na pewno jeszcze odwiedzę. Piękna stylizacja!
    Mój blog ♥

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję że jesteś ❤

My Instagram