Miejsca, które warto zobaczyć w Trzebiatowie!

Trzebiatów jest miastem o niezwykłej historii opartej na losach Pomorza Zachodniego i Polski. Liczne zabytki zostały odrestaurowane oraz zachowane w znakomitym stanie. Pomysł nazwania szlaku turystycznego "Szlakiem Słonia'' zrodził się po wydarzeniach z 1639 roku, kiedy do Trzebiatowa zawitała słonica Hansken ze swym treserem. Do Trzebiatowa przyjechałam jedynie na zdjęcia, jednak postanowiłam zagłębić się w temat historii tego miasta oraz przedstawić Wam kilka miejsc, które udało mi się zobaczyć. 

Rynek (KLIK)
Stare miasto zachowało prawie nienaruszony średniowieczny układ, jego szczególny klimat tworzą kamienice, które zadziwiają architekturą i gotyckim stylem. Zdjęcia robiłam głownie na runku, ponieważ bardzo ładnie wyglądał.Chętnie odwiedziłabym to miejsce po raz kolejny. :)

Ratusz (KLIK)
Budowę ratusza rozpoczęto około 1400 roku, a jego najstarsze elementy, które zachowane są do dzisiaj pochodzą z XV wieku. Barokową formę budynkowi nadał holenderski architekt Victor de Port, odbudowując go po pożarze. Od strony wschodniej wznosi się wieża z XIX-wiecznym zegarem, z której rozbrzmiewa hejnał miejski. Kolejną ciekawostką jest mały wewnętrzny dziedziniec, widoczny dopiero po wejściu do budynku.

Most nad Regą (KLIK)
Zbudowany został w 1905 roku z wykorzystaniem konstrukcji żelbetonowej (żelazobetonowej). Liczy prawie 54 m długości, a wyróżnia się bogatą dekoracją rzeźbiarską. Od strony wjazdów na most i w części centralnej osadzono kamienne wyobrażenia smoków morskich, mających wskazywać na związek budowli z wodą i morzem.

Sgraffito- Słoń Rembrandta (KLIK)
Jeden z najciekawszych zabytków Trzebiatowa to datowany na 1639 rok wizerunek słonia podnoszącego trąbą miecz oraz stojącego obok tresera. W 1639 roku gród nad Regą odwiedziła znana wtedy w Europie słonica Hansken, która zadziwiała wszystkich swoimi cyrkowymi sztuczkami. Słoń Rembrandta stał się głównym elementem logo turystycznego Trzebiatowa.

Innymi zabytkami, które można spotkać w Trzebiatowie (niestety mi nie udało się ich zobaczyć) to Kościół Mariacki, Pałac oraz Kaplica św. Ducha. Warto wspomnieć o szeroko rozwiniętej kulturze tego miasta, turystyce kajakowej, gastronomii, jeździe konnej oraz kąpieliskach. 















15 komentarze

  1. Cudowne miejsca. Ślicznie wyglądasz w tej sukience i w tym wianku. Oczekuję więcej takich postów.

    OdpowiedzUsuń
  2. Wspaniałe zdjęcia i fajny pomysł na post:)
    Zapraszam do nas: protistskitchen.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Urocze miejsca :)

    grlfashion.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Ale ładne zdjęcie! :) A miejsca przecudowne!

    MÓJ BLOG - Zaobserwuj!

    OdpowiedzUsuń
  5. Most nad Regą urzekł mnie całkowicie. Chyba czas wybrać się do Trzebiatowa :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Piękne miasto i cudowne zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Niestety jeszcze nigdy tam nie byłam :( Wyglądasz przecudownie w tych okularach i sukience!
    YOZIZIRA.BLOGSPOT.COM

    OdpowiedzUsuń
  8. Miejscowość wygląda uroczo, może kiedyś tam zawitam.

    OdpowiedzUsuń
  9. Trzebiatów jest naprawdę ładnym miejscem i jak widać ma ciekawą historię :) Chyba kiedyś miałam okazję być, ale spodziewam się, że dość szmat czasu temu ;)
    A jeśli chodzi o Twoją stylizację, urywa głowę :D No po prostu tak mi się podoba, że sobie nie wyobrażasz :D Super dobrane dodatki, prostota, elegancja, ale jednak jest ten element, który dodaje całkowitej świeżości- a mam na myśli uroczy wianek :) Pozdrawiam ciepło i powodzenia życzę :)

    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
  10. Jeszcze nigdy nie mialam okazji być, ale mam nadzieję, że kiedyś będzie mi dane, bo widzę że na prawdę warto :D
    piękne miejsca, na żywo pewnie jesxcze piękniejsze :D

    A Ty kochana, nawet na wycieczce, modnie i stylowo no no :D :*

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne miejsca, zdjęcia bardzo zachęcają do odwiedzienia, oprócz tego bardzo ładna stylizacja😍

    OdpowiedzUsuń
  12. Jeszcze nigdy tam nie byłam,ale z chęcią się tam wybiorę :) Prowadzisz super bloga :)
    https://follow-your-map.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. W Trzebiatowie byłam tylko przejazdem. Mam nadzieję,że jeszcze będę miała możliwość zwiedzenia :)
    Sandicious

    OdpowiedzUsuń
  14. Ciekawie wyglądające miasteczko - nigdy tam nie byłam :) Może kiedyś się uda!

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję że jesteś ❤

My Instagram